logos

Головна » Інтерв'ю » Лайф-хаки та секрети викладання від подружжя молодих учителів з Олешок

Лайф-хаки та секрети викладання від подружжя молодих учителів з Олешок

Нові часи вимагають нового підходу до професії вчителя. Як саме вдається молодим вчителям зацікавити сучасних школярів з їхніми безкінечними «не хочу, навіщо мені це?» і виховувати власну дитину без покарань та з любов’ю, ми дізнавалися в молодого подружжя вчителів нашого міста Менделенко Вадима та Юлії. 

Вадим уже відомий нашим читачам талановитий молодий учитель історії та природознавства із Челбурдівської гімназії-філії Козачелагерського опорного закладу і Щасливської ЗЗСО I-III ступеней, а його дружина Юлія  - учитель інформатики та математики КЗ «Олешківська гімназія», в минулому -  асистент вчителя та голова шкільного методичного об’єднання асистентів вчителя. З ними на зустріч прийшов маленький син-першокласник, якого люблячі батьки-педагоги виховують, по-перше, в гуманістичному дусі, а по-друге, в єдиних вимогах, не допускаючи помилок більшості непрофесійних вихователів-батьків, які тягнуть рядно кожен у свій бік, тобто не витримують єдності педагогічних вимог у сім’ї. «Орієнтуємось на Сухомлинського», - посміхаються Вадим і Юлія, додаючи, що намагаються усі проблеми обговорювати у спокійній доброзичливій сімейній атмосфері і пояснювати сину, що добре, а що погано. Ось такий саме підхід вони застосовують і до своїх учнів у класі. 

Юлія Валентинівна вже 10 років працює в школі, тепер ще й класне керівництво додалося. Колись був час вишивати, а тепер весь час забирає робота, побутові клопоти та виховання сина. А от таткові більше пощастило. Доки дружина забезпечує тил, облаштовує тепле сімейне гніздечко, Вадим Менделенко на всі 100 віддається улюбленій роботі – працює в школі, веде МАНівські роботи зі своїми талановитими учнями, виступає на учительських конференціях, готує фільми та відео, бере участь в конкурсах, пише статті та книжки,  а ще…аж дух захоплює…- всього не перелічиш –виступає за команду вчителів Щасливського ЗЗСО з баскетболу на районних профспілкових змаганнях і перемагає, і все це за 24 години на добу, певне він знає якусь таємницю, як стисло архівувати час, щоб його вистачило   на все. Та про цього амбітного і харизматичного молодого учителя історії можна говорити довго і захоплено, оскільки він випромінює енергію і радість життя, які передаються і його учням, колегам, усім навколо.


Кор. -Які ваші здобутки за останніх декілька місяців, адже наприкінці навчального року ми зустрічалися?

Вадим. – Я не буду хвалитися, особливо нічого не відбулося. Розпочався новий навчальний рік. Але все по порядку. Напередодні нового навчального року 30 серпня відбулася учительська конференція. Я, як вчитель, виступав на відкритті платформи «Синергія», ділився досвідом. Про це можна подивитися матеріали в Фейсбуці.

Кор-Що таке синергія? Це таке модне словечко, поясніть, будь-ласка.

Вадим-Йдеться про ініціативну групу вчителів «Синергія». Взагалі це нове слово, зрозуміти можна на прикладі мозкового штурму в роботі команди, тобто коли усі разом спільними зусиллями досягають набагато кращого результату за рахунок того, що усі генерують ідеї і блискавично реагують на них, в результаті народжуються надзвичайно ефективні пропозиції, до яких наодинці можна і не додуматися. Тобто це такий вид співпраці, більш ефективний.

Кор. – За висновками конференції, схвальний відгук отримала ваша платформа і молодіжний колектив педагогів від начальника управління освіти Людмили Назаренко, яка сказала «Це наша вчительська молодь! Я пишаюся ними, адже вони розумні, талановиті, не просто обрали працю педагога, вони віддані їй.» Я вважаю, що це дуже висока оцінка компетентного експерта в цій галузі. А ще чим можете похвалитися?

Вадим.- Як керівник арт-студії «New generation» постійно знаходжуся у пошуку свіжих ідей. Зараз разом з дітьми приймаю участь в обласному конкурсі «Я люблю Херсонщину і я обираю українську». Це буде 7 відеороликів по 2 хвилини, про Херсонщину дивовижну у поєднанні з любов'ю до української мови. Також наша студія продовжує працювати над багатосерійним фільмом «Освіта від минулого до сьогодення – із перших вуст від очевидців одкровення», на часі  створення серії 6 «Освіта 2000-х років», про сучасних дітей – покоління «Z» у стилі «реаліті», де учасникам арт-студії не потрібно перевтілюватися у певні ролі, а грати самих себе. У жовтні-листопаді повинна вийти друком навчально-методичний посібник «Писемна давня історія Херсонщини. Кочовий світ Херсонщини» для студентів закладів вищої освіти спеціальності «Історія»» у співавторстві з кафедрою історії України Херсонського державного університету. Даний посібник рецензований та відповідає вимогам до навчально-методичних видань. Така колаборація між вищою та загальною середньою освітою отримала багато схвальних відгуків від МОН і пропозицію написати наступний посібник «Античний світ», тобто продовжити роботу у цьому напрямку. Також я приймав участь у конкурсі на найкращого вчителя України «Global teacher Ukraine». Працюю з учнями над МАНівськими роботами, залучаю учнів до онлайн-олімпіад, онлайн-конкурсів, нещодавно брали участь у конкурсах «Збережи довкілля»  і «Безпечний Інтернет». Також щороку, а працюю я вже 11 років, беру участь у районних профспілкових змаганнях з баскетболу від Щасливської ЗЗСО, цього року посіли ІІ командне місце. Крім того, разом зі своїми учнями вечорами займаюся на турніку, брусах, різних тренажерах, привчаючи молоде покоління до здорового способу життя.

Кор- Питання до Юлії. Які тепер труднощі з учнями? Чи є такі?

Юлія. – Діти незацікавлені, на уроці їм не завжди цікаво, на все відповідають «А навіщо мені це? А що з цього буде?». Ось, і потрібно до кожного знайти підхід, ключик,   зацікавити їх.

Вадим. – В мене теж такі є, але я намагаюся не йти у них на поводу. Вигадую різні лайф-хаки, наприклад, при вивченні теми зі всесвітньої історії у 8 класі «Повсякденне життя Західної Європи» пропоную учням проникнути в атмосферу XV століття у вигляді різних інсценізацій. Так, прошу уявити учнів, що вони на морі в Залізному Порту здають на сезон квартиру, а спробуй-но розрекламуй так, щоб не відмовилися твої відпочивальники. Звісно, на матеріалі підручника. І що тут сталося у класі – всі в захваті, один поперед одного почали розхвалювати житло Нового часу на різний смак і гаманець. І так засвоїли тему. А іншим пропоную так само уявити себе кухарем ресторану і розповісти про меню Нового часу і запросити нас, щоб нам схотілося їсти ті чудернацькі справи. Так і відбуваються уроки, діти забувають про сум, самі наперед підіймають руки.

Кор – Це чудово, ноу-хау з елементами театралізації, але ж на уроці математики так не вдієш, напевно, потрібен і серйозний підхід. 
Вадим. – Теж на замітку. Коли ми проходили тему Наполеонівські війни у 9 класі, я хотів узяти в музеї давні експонати зброї та підібрати відповідну музичну і відео композицію. Таким чином за зброєю вони здогадувалися, яка тема буде вивчатися, а музика і відеоролики (наприклад, початок випуску новин) допомагає дітям перевтілитися у роль військових журналістів і вести репортаж (розповідати про певний похід Наполеона) нібито з поля бою в режимі онлайн. А якщо прийде Юля на урок математики зі зброєю в руках…

Юля – То учні подумають, що - це за контрольну роботу вони отримали двійки і буде покарання (сміється). Такий підхід - нестандартність, креативність, невимушеність, доброзичливість ми використовуємо не тільки на уроках з учнями, а й у дома, даючи знання нашому чадові. Починаючи з дитячого садочка Богдан проявляє активність: бере участь у різних конкурсах, флешмобах, заходах, маючи у своєму активі вже нагороди. Адже є з кого брати приклад. 

Кор.- Добре, бачу, почуття гумору вам допомагає витримувати великі навантаження. А які ще проблеми в молодого подружжя?

Вадим. – Все як у всіх. З проблем, які мають педагоги - обмаль часу на відпочинок та дозвілля. Адже, відмінність вчительської професії від інших – постійна підготовка та самовдосконалення 24/7. А так все добре, робота – роботою, але головне – збереження сімейних цінностей, не зважаючи ні на які труднощі. 

Кор.-Дякую і вітаю з Днем вчителя! Хай завжди у вас буде щаслива родина і радість від праці за покликанням серця.

Автор: Ліка По